DIS: CMMI som en strategisk løftestang
Det har været en meget læringsrig proces, hvor Whitebox med sin store erfaring og stærke overblik har skabt en værdifuld bevægelse i organisationen.

Kunde: DIS (Dansk IngeniørService A/S)
Website:  www.d-i-s.dk

DIS: CMMI som en strategisk løftestang

Som Danmarks største innovationshus udvikler DIS unikke design- og teknologiløsninger til industrien, lige fra vindmøller til høreapparater. Med en internationaliseringsstrategi, med fortsat stor vækst, og ønsket om fokus på større in-house projekter i rygsækken, ønskede DIS at undersøge den nuværende projektkapabilitet, og ikke mindst at finde de lavt hængende frugter i forhold til at udvikle denne.

Udbyttet har været dels en fælles forståelse af den nuværende kapabilitet i forhold til målsætningen, og dels hvor styrker og svagheder i organisationen findes. Der blev identificeret fem umiddelbare indsatsområder, hvor konkrete løsninger blev udarbejdet (nogle implementeret på stedet).

Det har været en meget læringsrig proces, hvor Whitebox med sin store erfaring og stærke overblik har skabt en værdifuld bevægelse i organisationen. Whitebox var ikke bange for at komme med konkrete anvisninger til hvordan processer og værktøjer kunne udvikles, hvilket lederne i DIS har sat stor pris på.

Vi ser frem til vores opfølgning for at se hvor meget organisationen har flyttet sig.

 

Johnny H. G. Ryser

Head of Project Management og partner, DIS (Dansk IngeniørService A/S)

Andre kunder Whitebox har hjulpet

Triax: …det kan kortlægges så fint…

Kundecases

Norient Product Pool: Alle virksomheder bør have den diskussion

Kundecases

Silkeborg Data: Anbefalingerne var lige i øjet

Kundecases

Louis Poulsen: 3-dobling af effektiviteten i R&D afdelingen

Kundecases