Selected pearls!
Unfortunately the clips from the Techpoint summit are solely in danish. The clips shows highlight from the summit held in October 2018 in collaboration with DI (Danish Industry), where some of the most skilled companies in Denmark shared their experiences and principles for competence when talking development of products and services.
It was the first time that competence has been discussed on this level. Feedback from over 100 participants were unambiguously positive. Focus on competence carry a large potential for the danish industries.
See the invitation (in danish) here: Invitation_topmøde om dygtighed_print
André Rogaczewski
CEO, Netcompany A/S
Hør hvorfor IT udvikling er et ædelt håndværk.
Vi er håndværkere
Vi er næsten færdige!!
Hvad gør, at folk vitterligt tror på, at projektet er næsten færdigt, når det senere viser sig, at det snarere har været dødt i flere år?
Se indlægHvad gør, at folk vitterligt tror på, at projektet er næsten færdigt, når det senere viser sig, at det snarere har været dødt i flere år?
Vi er næsten færdige!!
Hvorfor fejler regnearksledelse?
Regnearksledelse
Hvem vil man egentlig helst lære af?
Lærer af hinanden
Ikke ryste på hånden med uddannelse
Hvad er det sidste man skærer væk, lige inden bankerotten?
Se indlægHvad er det sidste man skærer væk, lige inden bankerotten?
Ikke ryste på hånden med uddannelse
Hvem er bedst til at lave kurser til netop os?
Egne kurser
Hvor mange opgaver kan man have i parallel?
Det nytter ikke, at alle lider
Peter Møller
Vice President – Project Management Office, Vestas
Vestas markedskrav driver forbedringerne
De gamle kompetencer er ikke længere nok til de nye markedskrav
Se IndlægDe gamle kompetencer er ikke længere nok til de nye markedskrav
Vestas markedskrav driver forbedringerne
Michael Holm
CEO, Systematic A/S
Hør om den rapport virkelig er prisen værd?
Sæt cost på dine processer
Systematics ramme for uddannelse.
Roller og uddannelse
Processer frigiver kreativitet
Systematics processer frigiver energi og kreativitet. Der er nogen der tror noget andet, men…
Se IndlægSystematics processer frigiver energi og kreativitet. Der er nogen der tror noget andet, men…
Processer frigiver kreativitet
Vi gør ikke noget, bare for at gøre det, men fordi det giver værdi.
Proces manifest
Processerne er et tilbud i en buffet, Ikke en menu!
Proces buffet
Performance og værdier
Effekten af vores processer er at vi kan lave det samme på 1/3 del af tiden, og kun bruge 6% på omarbejde i stedet for 50%.
Se IndlægEffekten af vores processer er at vi kan lave det samme på 1/3 del af tiden, og kun bruge 6% på omarbejde i stedet for 50%.
Performance og værdier
Karakteristika for de enkelte niveauer
ML1 til ML5 forklaret
Mangler en del omkring ``engineering``.
Mangler på universiteterne
Vi havde jo styr på tingene...
Level 1,25 chock
Leadership and trust
Når du har styr på hvad og hvorfor, så ved du bedst hvordan og herfra er ledelsen og resten af organisationen et supportværktøj.
Se IndlægNår du har styr på hvad og hvorfor, så ved du bedst hvordan og herfra er ledelsen og resten af organisationen et supportværktøj.
Leadership and trust
Hvad skal du gøre hvis du ikke har et fælles mål med kunden?
Kun med fælles mål
Kontrol er sådan et godt ord at diskutere…
Kontrol vs empowerment
Hvad siger du, hvis nogen siger: ``Jamen processen siger...``
Jamen processen siger
Vil du være her næste år?
Du kan ikke, ikke træne
Hvad sker der når nogen ikke når den virtuelle bus?
Den virtuelle bus
Lars Frelle-Petersen
Direktør, DI Digital
Vi har den kunde og leverandør vi fortjener
Der er plads til forbedringer på begge sider af bordet.
Se IndlægDer er plads til forbedringer på begge sider af bordet.
Vi har den kunde og leverandør vi fortjener
Er kunden egentlig tilstrækkeligt interesseret i det nye system?
Perverse incitamenter
Udbudsreglerne står i vejen for at vælge den rette leverandør.
Om udbud
Gængs praksis i forhandlinger, men er det nyttigt?
Gynger og karouseller
Fortæller rapporterne sandheden
'Der kom tre rapporter - alligevel vidste ingen at projektet var dødt'.
Se Indlæg'Der kom tre rapporter - alligevel vidste ingen at projektet var dødt'.
Fortæller rapporterne sandheden
Klaus Holse
CEO, SimCorp
Historien om en modig kunde, der fik det bedste ud af at være 'first mover'.
Modig kunde
Hvad kan vi forvente af de unge? - En hel del 🙂
Alder og ansvar
Agilitet og Processer
Hvis din organisation ikke arbejder med agile processer, så er det på tide at komme igang.
Se IndlægHvis din organisation ikke arbejder med agile processer, så er det på tide at komme igang.
Agilitet og Processer
Absurd logik for træningsbudgetter
Når firmaer vækster, så bliver uddannelse overraskende nok en stor post!
Se IndlægNår firmaer vækster, så bliver uddannelse overraskende nok en stor post!
Absurd logik for træningsbudgetter
Søren Lauesen
Det er kundernes skyld!
Baseret på flere analyser af fejlslagne projekter på vegne af Rigsrevisionen, har Professor Søren Lauesen et bud på hvor problemet er størst.
Se IndlægBaseret på flere analyser af fejlslagne projekter på vegne af Rigsrevisionen, har Professor Søren Lauesen et bud på hvor problemet er størst.
Det er kundernes skyld!
Jørn Johansen
Partner, Whitebox
Hvis processerne skal tilpasses meget, er de måske ikke gode nok!
Tailoring
Panelet
Håndbold og projekter
Panelet diskuterer ledelsens reelle rolle og muligheder i en håndbold kontekst.
Se IndlægPanelet diskuterer ledelsens reelle rolle og muligheder i en håndbold kontekst.
Håndbold og projekter
Hvornår har vi implementeret?
Panelet diskuterer hvornår man er færdig med implementeringen.
Se Indlæg